Darujte ohroženým dětem šanci na lepší vzpomínky
Výtěžek ze sbírky umožní zkvalitnění a větší dostupnost našich služeb.
Za jakoukoliv Vaši pomoc děkujeme!
Podpořte Dům tří přání a přispějte tisícům ohrožených dětí na odbornou péči.
Výtěžek ze sbírky umožní zkvalitnění a větší dostupnost našich služeb.
Za jakoukoliv Vaši pomoc děkujeme!
Podpořte Dům tří přání a přispějte tisícům ohrožených dětí na odbornou péči.
Tisícům ohrožených dětí zatím hezké vzpomínky na dětství schází
Kampaní Hezké vzpomínky chceme poukázat na to, že vzpomínky na dětství mají zásadní vliv na celý náš další život. Naše dětství rezonuje v dospělosti v každém z nás. Jsou vzpomínky, ke kterým se rádi vracíme, které nás posilují v obtížných chvílích, přinášejí nám radost.
Mnoho ohrožených dětí nevzpomíná na dětství jako na něco hezkého, k čemu by se v myšlenkách chtěly vracet. A bohužel, dětí ohrožených duševními poruchami a traumaty každoročně přibývá…
V roce 2022 se nezisková organizace Dům tří přání propojila s kreativním studiem Družina, které se zabývá tvorbou veřejně prospěšných kampaní. Studio Družina vytvořilo koncept spotu až po finální realizaci. Režie se ujal Jan Látal, do střižny zasedla Michaela Klakurková. Ve spotu dospělí vzpomínají na hezké okamžiky, které v dětství prožili. Záběry jsou laděny do pastelových barev, hudba je nenucená a uklidňující. Kontrastem ke snovým výpovědím dospělých jsou prostřihy dětských herců, které ztvárňují ohrožené děti. V Hezkých vzpomínkách 2022 jde o podprahové zneklidnění diváka. Má poukázat na to, že dětství mnohdy není procházka růžovou zahradou, a že jsme to my dospělí, kdo může vzpomínky našich ratolestí významně ovlivnit. Oběma směry.
V červenci 2024 vzniklo v Domě tří přání, pod koncepční taktovkou Vlasty Staré a Niny Vránové pokračování a zároveň ukončení vzpomínání: Hezké vzpomínky II. V intru spotu položí dítě dospělým jedinou otázku: “ Jak byste si přáli, aby na své dětství vzpomínaly vaše děti?“ Realizace ( režie, kamera, střih, postprodukce) se tentokrát ujal Tomáš Vrána. Obraz je laděný do „vintage“ barevnosti, hudba vzdáleně připomíná hudební motiv Karla Svobody z Vorlíčkovy filmové pohádky Tři oříšky pro Popelku (odkaz na Dům tří přání). Poselstvím klipu je jednoznačně naděje, láska a snaha ze strany většiny rodičů vytvořit dětem podpůrný, bezpečný, domácí prostor. Tvůrcům spotu však jde i o to, upozornit veřejnost na to, že v ČR máme organizace, které v případě potíží dokážou dítěti a rodině významně podat pomocnou ruku. Aby se případné těžké vzpomínky, mohly přetavit v ty hezké…. Dům tří přání to dělá už 22 let. Během těch let vrátil barvy do života tisícovkám rodin.
Dvoudílnou kampaň Hezké vzpomínky vnímáme jako memento stěžejního dopadu prožitků z dětství na dospělý život každého z nás.
A co Vy, už jste se ptali svých dětí nebo dětí svých blízkých, jak vzpomínají na své dětství?
Radka Rosická
ambasadorka Domu tří přání
Martin Pazlar
vedoucí Centra pro rodiny Delta
Klára Šimáčková Laurenčíková
vládní zmocněnkyně pro lidská práva
MUDr. Michal Považan
primář dětského oddělení PN Bohnice
Linda Jandová
PR konzultantka Knowlimits Group
Jan Zadražil
herec a podporovatel Domu tří přání
Pestrá šestice protagonistů dostala tentokrát jen jednu otázku: „Jak byste si přáli, aby na své dětství vzpomínaly vaše děti?“. Ve spotu vystupují ambasadorka Domu tří přání, Radka Rosická, vedoucí Centra pro rodiny Delta, Martin Pazlar, vládní zmocněnkyně pro lidská práva, Klára Šimáčková Laurenčíková, primář dětského oddělení PN Bohnice, MUDr. Michal Považan, PR konzultantka Knowlimits Group, Linda Jandová, herec a podporovatel Domu tří přání, Jan Zadražil.
Při natáčení prvního video spotu nedostali dospělí protagonisté otázky předem, jejich výpovědi jsou tudíž autentické. Ve spotu sami za sebe vystupují: herečka Veronika Arichteva, výtvarník a performer Roman Týc, bloggerka Do Thu Trang, herec Jan Vlasák, marketingový ředitel Petr Lukavec a novinářka Markéta Ostřížková.
Dětské postavy ve spotu jsou smyšlené a děti při natáčení neutrpěly fyzickou ani duševní újmu. Dětských rolí se ujali: Lea Kostelníková, Jonáš Lada a Stella Mohoritová.
Veronika Arichteva a Stella Mohoritová
Roman Týc a Jonáš Lada
Do Thu Trang a Lea Kostelníková
Spot bude k vidění v předprojekci od 1. 10. po dobu deseti dnů v kinech Aero, Bio Oko, Přítomnost a Světozor. Od 10. 10. do 24. 10. v Kině Pilotů. Dále v Komorním kině Evald a Atlas v termínu 13.-18. 10. a 27. 10.-6. 11. a také v kině Lucerna.
Česká televize zařadí spot do celostátního vysílání programů ČT1, ČT2, ČT24, ČT art, ČT sport v období od 24. 10. do 6. 11. dle svých programových možností.
Na našem YouTube kanálu jsou uloženy všechny verze spotu.
Vše kolem kampaně Hezké vzpomínky můžete sledovat také na našich sociálních sítích Facebook a Instagram. Příspěvky jsou označeny hashtagem #hezkevzpominkynadetstvi.
Spot je během listopadu k vidění na informačních dotykových obrazovkách ÁMOS Vision ve více než 300 školách po celé ČR. Interaktivní portál je zaměřen na prevenci a osvětu a je dostupný pro 170 tisíc žáků a studentů.
Tiskové zprávy
Newsletter
Mediální výstupy
Fotografie je médium, které pro uchovávání vzpomínek bylo zrozeno. Všechny vzpomínky z dětství si není možné pamatovat, ale ty, co mají navíc k sobě příběh nebo historku, na ty se nezapomíná. Pojďme si ty hezké vzpomínky na dětství připomenout a společně je sdílet v rámci fotosoutěže.
Výsledky fotosoutěže jsou k dispozici ZDE.